Naar aanleiding van de laatste update E-mail m.b.t. het pauzeren van de abonnementen ontvangen wij enkele vragen.
1.Wat houdt pauzeren van het abonnement in?
Alle abonnementen worden in onze administratie gepauzeerd/bevroren. Op het moment dat we weer open gaan zal de betaaldatum of einddatum van je contract met eenzelfde periode worden opgeschoven.
2.Wat gebeurt er met abonnementen die volledig vooruitbetaald zijn?
Ook bij deze abonnementen zal de einddatum opschuiven op basis van de periode dat we gesloten zijn.
3.Wat gebeurt er met BFN (bedrijfsfitness abonnementen)?
De administratie/betaling van deze abonnementen gaat niet via Artisport maar via BFN. Vandaag ontvangen alle BFN leden een E-mail met daarin de bevestiging dat ook deze abonnementen worden gepauzeerd.
4.Ik wil gewoon opzeggen, kan dit direct of pas aan het einde van mijn lidmaatschap?
Allereerst vinden we het jammer om te horen dat je je abonnement wil opzeggen. De huidige situatie is volgens onze Algemene Voorwaarden geen geldige reden om je abonnement per direct op te zeggen. Uiteraard doen we er alles aan om je als lid te behouden. Zolang onze clubs gesloten zijn, pauzeren we de contracten van alle leden. De einddatum van je abonnement wordt hierdoor met eenzelfde periode opgeschoven. Tot we open gaan, zetten we ook de incassering van je abonnementsgeld stop; we beginnen weer met incasseren als we weer open zijn.
Nogmaals namens het hele Artisport team, bedankt voor jullie begrip en we hopen elkaar zo snel als mogelijk weer te mogen begroeten in een van onze clubs.
Met vriendelijke groet,
Bas Josiassen.
Dear Artisport members,
We have received a few questions regarding the pausing of memberships, which was announced in our last e-mail update.
First of all we would like to thank you for all the positive feedback and heartwarming messages which we’ve received from you about our decision to pause all memberships, effective immediately, and to not make any direct debits until reopening.
1.What exactly means pausing your membership?
All memberships will be paused / frozen in our administration. Your membership will be restarted as soon as we are allowed to open the club again. The frozen period will be added at the end of your contract term.
2. What happens with prepaid memberships?
Also for these memberships, we will extend the end of your contract term with the frrozen period.
3. What happens with memberships through BFN? (Bedrijfsfitness Nederland)
Payment/administration of these contracts are done by BFN and not by Artisport. All BFN members will receive an email today with a confirmation that also these type of contracts will be paused for the moment.
4. I want to cancel my membership for any reason, is this possible immediately or do I have to wait until the end of my contract term?
First of all we regret to hear that you’d like to cancel your membership with us. According to our general terms and conditions, the current situation isn’t a valid reason for immediate cancellation. Of course we will give it our best to keep you as a member. As long as our clubs are closed, we will freeze all memberships. The end term of your contract will therefor automatically be extended with the frozen period. Until reopening, we will stop all direct debits, these will be reactivated as soon as we open again.
Once again, on behalf of our entire Artisport staff, many thanks for your understanding and we hope to see you all soon in one of our clubs.
Take good care of yourself and your loved ones, together we will overcome this as stronger people!
With kind regards,
Bas Josiassen